2013. május 27., hétfő

Virtuális könyves találkozó szervezésének lehetőségei egy művelődési házban

Az utolsó kiscsoportos virtuális csoportfoglalkozásom keretében a téma egy virtuális könyves találkozó szervezésének lehetőségeiről volt szó egy művelődési házban. Az alkalomra készülni kellett néhány kérdés keretében, melyet egy prezentációban kellett összefoglalni és megosztani a résztvevőkkel.

Életkép a virtuális csoportfoglalkozásból

A főbb kérdések a feldolgozható témákat, az előnyöket és hátrányokat, az esemény reklámozásának lehetőségét járta körül, ezekre próbáltunk meg a csoportfoglalkozás keretében választ adni. A csoportfoglalkozás egy valós, gyakorlati probléma köré épült, mely kifejezetten pozitív volt a számomra, hiszen ilyen jellegű feladat még a jelenléti oktatásban sem sokszor adódik, így kreativitásomat, ötletelésemet és innen-onnan szerzett szakmai tapasztalatomat egyaránt megmozgathattam ebben a feladatban.

A készülés során az első lépésem a művelődési házakról némi információ gyűjtése volt, tanulmányok és statisztikák keretében, melyet röviden összefoglaltam, hogy legyen egy alapvető képünk, hogy mivel kerülünk szemben. Ezután egy rövid ötletelés keretében felsoroltam néhány témát, ami egy ilyen foglalkozásnak keretül szolgálhat. A legnehezebb és talán legfontosabb rész is egyben, az előnyök és hátrányok voltak, hiszen ezek azok a tényezők, amellyel gyakorlatilag meggyőzhető egy adott döntéshozó, hogy valóban hasznos amit csinálni akarunk. A csoportfoglalkozás alatt erről a területről indult meg a legintenzívebb párbeszéd. Szerencsére az üzleti éltből merített tapasztalatainknak köszönhetően a résztvevők viszonylag közös nyelvet beszéltek ebben a témakörben. Utolsó pontként az esemény reklámozására végeztem egy rövid ötletelést. 

Ebben az eseményben a virtuális csoportfoglalkozás mint egy brainstorming jellegű, projektmódszerre hajazó eszköz jelent meg, melyben a feladatmegoldáson volt a hangsúly a környezet adta lehetőségekkel. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése