2013. május 15., szerda

Online könyvközösségek – Kedvenc idézet



Second Life környezetben

 

A ma esti Second Life óránk alkalmával mindenki saját idézetével készült egyik kedvenc könyvéből. A foglalkozáson szép számmal vettünk részt. Volt, aki csak írásban, de volt aki szóban is. Az órát Szemán Zoltán vezényelte.

Idézetem kiválasztása nem volt egyszerű. Számos könyv és részlet futott át az agyamon, mikor megláttam az esemény leírását. Végül Antoine de Saint-Exupéry- A kis herceg című felnőtteknek és gyerekeknek egyaránt szóló könyvére esett választásom, azon belül is az alábbi idézetre:

„- Szépek vagytok, de üresek – mondotta még nekik. – Értetek nem halhat meg az ember. Az én rózsámról is azt hihetné a közönséges járókelő, hogy hasonlít hozzátok. De ő egymagában fontosabb, mint ti valamennyien, mert én megöntöztem. Mert üvegburát borítottam rá. Mert szélvédővel óvtam. Mert elpusztítottam a hernyóit (kivéve azt a kettőt-hármat, a pillangók miatt). Mert hallottam panaszkodni vagy dicsekedni, sőt olykor egy szót se szólni. Mert …az én rózsám.”

Ez az idézet számomra az emberi kapcsolatok fontosságára hívja fel a figyelmet. Arra, hogy mitől lesz valaki különleges számunkra és hogy rohanó világunkba se felejtsünk el időt és energiát szakítani a számunkra fontos személyekre. Csak akkor marad meg egy kapcsolat, ha úgy gondozzuk azt, mint egy virágot, ettől lesz a mién és mindenki mástól különb.

Az óra folyamán számos érdekesebbnél érdekesebb és gondolatébresztőbb idézettel ismerkedhettünk meg. Engem a legjobban mégis Kamjén Brigi idézete érintett meg, melyet Paulo Coelho- Alef című könyvéből választott:

"Születésünk pillanatától halálunk percéig életünk egy folyamatos utazás. A táj, az emberek és a vágyaink is változhatnak, miközben a vonat megállíthatatlanul halad tovább. Az élet maga a vonat, nem az állomás."

Az idézet alapján eszembe jutott, hogy életünk során nem a cél a legfontosabb, hanem az odáig megtett út. Az, hogy sose felejtsünk el élni és élvezni a pillanatot, nem csak folyton a pénzt hajszolni vagy az egyéb kötelezettségeket.

Összességében (néhány technikai kellemetlenségtől eltekintve) számomra nagyon hasznos és tartalmas volt ez a rövidke egy óra. Szívesen vennék részt a továbbiakban is hasonló hasznos eszmecserén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése