2013. május 19., vasárnap

Az utolsó virtuális csoportfoglalkozás



Könyves közösségépítés a Second Life-ban.

 

 


    A 13. óra, vagyis "A hálózatelmélet oktatási alkalmazása: konnektivizmus. A hálózati munka" (máj.8.) című óra gyakorlati feladatát tanár úr kérésére úgy teljesítettük, hogy a Second Life virtuális térben találkoztunk Szemán Zoltán vezetésével, és kedvenc idézetünket osztottuk meg egymással, továbbá elmeséltük(/vagy leírtuk), hogy miért választottuk azt a bizonyos idézetet és mit jelent számunkra az az idézet.  2013. május 15-én szerda este tartottuk a foglalkozást.
    Az idézet kiválasztása nagy fejtörést okozott, hogy a sok-sok könyv és rengeteg kedvenc idézet közül, melyik az amelyik igazán rám és az életemre illik, amit valóban igyekeztem megfogadni és aszerint élni. Végül a következő sorok mellett döntöttem:
    "Születésünk pillanatától halálunk percéig életünk egy folyamatos utazás. A táj, az emberek és a vágyaink is változhatnak, miközben a vonat megállíthatatlanul halad tovább. Az élet maga a vonat, nem az állomás." (Paulo Coelho, Alef)

Édesapám is mindig ehhez hasonlókat mondott nekem és később az ő hatására olvastam el ezt a könyvet. Fontosnak tartom, hogy ne várjunk soha arra, hogy valami történjen, hanem éljük az életünket, ne féljünk a változásoktól, ne ragaszkodjunk tárgyakhoz. Ami fontos azok az emberi kapcsolataink. Ez a könyv és idézet mindig az ő szavaira emlékeztet.
    Nagyon sok érdekes idézetet hallottam az eltöltött egy óra alatt, úgy érzem, hogy sokkal közelebbről megismertük egymást, mert szerintem az idézetek nem csupán hangzatos mondatok, hanem egyfajta életfelfogást, életszemléletet is tükröznek.

    Két ember idézete fogott meg igazán, mert azt a két idézetet a saját életemre is érvényesnek éreztem.
Az egyik Oravecz Diána idézete volt: "Hosszú és különös tapasztalatokkal tele életem alatt megtanultam, hogy az embereket hagyni kell a maguk módján élni. Hiábavaló és téves erőlködés őket kierőszakolni abból, amit tapasztalniuk kell, mert akkor megkeresik maguknak másutt ugyanazt a helyzetet. Nem mondom, sok önuralom kell hozzá, tehetetlenül nézni, mint rohan valaki a vesztébe saját akaratából, minden figyelmeztetés ellenére... de idővel belejön az ember."
Nagyon igazak ezek sorok, ezt már kismilliószor tapasztaltam, amikor a testvéreimnek próbáltam segíteni, vagy a családom bármely tagjának. Hagyni kell mindenkit, hogy a saját életét élje és tapasztalatokat szerezzen, ne akarjunk mindenkit megvédeni a csalódástól, tévedéstől, a megtapasztalástól.
A másik pedig Bot Krisztináé: „Szépek vagytok, de üresek – mondotta még nekik. – Értetek nem halhat meg az ember. Az én rózsámról is azt hihetné a közönséges járókelő, hogy hasonlít hozzátok. De ő egymagában fontosabb, mint ti valamennyien, mert én megöntöztem. Mert üvegburát borítottam rá. Mert szélvédővel óvtam. Mert elpusztítottam a hernyóit (kivéve azt a kettőt-hármat, a pillangók miatt). Mert hallottam panaszkodni vagy dicsekedni, sőt olykor egy szót se szólni. Mert …az én rózsám.” (Antoine de Saint-Exupéry - A kis herceg)
Ezek a mondatok pedig abszolút beleillenek az én életfilozófiámba és kapcsolódik az én idézetemhez, hogy az emberi kapcsolatok a legértékesebbek az életben.

Számomra nagyon érdekes volt és hasznosan telt el ez az óra, a későbbiekben még szívesen részt vennék hasonló "találkozókon".

Ilyen szép virtuális helyen töltöttük el az időt:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése