A Henger
csoport összefoglalója a virtuális csoportfoglalkozásról
Téma:
Digitális kompetencia, digitális állampolgárság
Csoporttagok:
Korom Erik
Pákáné Szarka
Magdolna
Amit a
csoport elnevezéséről tudni illik:
„Hengerszerű
test: Két egymással egybevágó
és egymással párhuzamos (de nem egy síkon elhelyezkedő) síkidomból áll (ezek az
alaplapok), amik azonos állásúak
is, tehát egyszeri térbeli eltolással egymásba mozgathatóak. A két síkidom
megfelelő pontjait összekötő szakaszok (amik párhuzamosak és azonos
hosszúságúak az előbb említett eltolás vektorával) a test alkotói. Az alkotók összessége a palást. Az alaplapok és a palást
alkotja a hengerszerű testet. . Henger:
Olyan hengerszerű test, aminek az alaplapja kör.”
Érdekes a fent leírt definíciót a
virtuális világra, és az ott jelen lévő csoporttagokra, avatárokra értelmezni -
szerintem jó játék-, olvassa újra, és szemiotikailag ezzel a gondolattal
értelmezze.
A digitális állampolgárság
meghatározása:
„A digitális
állampolgárság nem más, mint az online társadalomban való részvétel képessége,
a napi szintű, szabályos és hatékony internethasználat. A technikai
kompetenciákra és információs műveltségre épülő internethasználat hozza létre
és formálja az online társadalmat, amelynek az offline társadalom számára
megmutatkozó hasznosságai és előnyei közé sorolhatjuk a gazdasági
lehetőségeket, a civil terület erősödését és az ide történő aktív
bekapcsolódást, illetve a politikai közéletben való részvételt.”
Mossberger, K., Tolbert, J.C, McNeal, S.R, 2008.
A digitális kompetencia aktív online
tevékenységre épül. A 2013. március 25-i virtuális csoportfoglalkozás egészére
jellemző volt ez a szemlélet. Három feladatot kaptunk, melyeket online kellett
megoldani.
Elsőként be kellett jelentkeznünk egy
oldalra, ahol fogalomtérképet kellett közösen létrehoznunk.
Az oldal
megtalálható: www.mindmeister.com címen.
Miután
sikeresen teljesítettük ezt az online feladatot, hogy bejelentkeztünk,
elkezdhettük a fogalomtérkép megalkotását. A digitális kompetencia és a
digitális állampolgárság fogalmak köré csoportosítottunk jobbnál- jobb
meghatározásokat. Hogy milyen is lett az eredmény, azt a következő link
megnyitásával lehet megtudni.
A következő kérdést kapták a
csoportok:
„Online eszközökkel támogatott tanulási környezetben milyen
plusz
kompetenciákkal egészül ki a tanári kompetenciasor a hagyományos
osztálytermihez képest?
Mi az, ami kibővül, és mivel?
Mi az, ami háttérbe szorul?”
kompetenciákkal egészül ki a tanári kompetenciasor a hagyományos
osztálytermihez képest?
Mi az, ami kibővül, és mivel?
Mi az, ami háttérbe szorul?”
HENGER CSOPORT:
Háttérbe szorul a frontális munka, és a hagyományos
előadásmód, a személyes kapcsolat.
Előtérbe kerül a több csatornás információátadás. Kibővülnek a
lehetőségek. A tér nem korlátoz.
előadásmód, a személyes kapcsolat.
Előtérbe kerül a több csatornás információátadás. Kibővülnek a
lehetőségek. A tér nem korlátoz.
A leírtakat szóban egészítettük ki. Melyet csoporttársam Erik
vállat a foglalkozáson.
Előtérbe kerül még:
Nem csupán párbeszéd, folyamatos kommunikáció több platformon, és a folyamatos önképzés a változó, fejlődő, megújuló, kibővített tartalmú programok világában, valamint a személyes megtapasztalás támogatása, moderálás , a digitális úton történő kommunikáció miatt sokkal gyorsabb.
Előtérbe kerül még:
Nem csupán párbeszéd, folyamatos kommunikáció több platformon, és a folyamatos önképzés a változó, fejlődő, megújuló, kibővített tartalmú programok világában, valamint a személyes megtapasztalás támogatása, moderálás , a digitális úton történő kommunikáció miatt sokkal gyorsabb.
Háttérbe szorul:
A tanár azonnali reakciója a hallgatók felé, így fontos tartalmak veszhetnek el a párhuzamos beszéd megosztás alatt. Osztott a figyelem, ezért háttérbe kerül az egyén megnyilvánulására történő azonnali reakció.
A tanár azonnali reakciója a hallgatók felé, így fontos tartalmak veszhetnek el a párhuzamos beszéd megosztás alatt. Osztott a figyelem, ezért háttérbe kerül az egyén megnyilvánulására történő azonnali reakció.
A megfelelő munkamegosztás, az
egyenlő terhelés elve alapján ezt az írásbeli beszámolót pedig azért én készítettem a
henger csoport munkájáról, a 2013. március 25-i virtuális foglalkozásról, mert Erik szóban nyilvánult meg az online foglalkozáson.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése