Az információs eszközrendszer használata
Nagyon régen nem
éreztem már azt az érzést, amit általában egy nehéz matematika feladat sikeres
megoldása után érezni szoktam még a gimnáziumi évek alatt, vagy egy nagyon-
nagy kihívásnak számító bármely más feladat után azóta is, de ennek sem tudom
már az idejét.
Hát most aztán újra elöntött, a „hurrá, megcsináltam”
érzés. Március 9-én végre közzé tettem első „podcast” adásomat, igaz nem a „Ustream”
segítségével, hanem a You Tube oldalon regisztrálva. Nem volt egyszerű! Nagyon
sok időmbe telt, de rengeteg új információt szereztem és sokat tanultam belőle.
Nem lett még tökéletes a 21 perces adás, de erről a szintről igyekszem még
tovább fejlődni. Eddig még nem találkoztam ezzel a lehetőséggel, eszközzel, és
mint szürke X generációs, az információs hírnöknemzedék tagja határtalan örömöt
éreztem a feladat sikeres megoldásakor.
A „camstudio” programot
töltöttem le a gépemre az internetről. A próbafelvétel sikerült, de csak 3
percnyi anyagot tudtam felvenni. Vajon miért? Fejtörés, gondolkodás,
érdeklődés, próbálkozás. A napok viszont teltek. Órákat foglalkoztam a
problémával eredménytelenül.
Már a feladás is
eszembe jutott, de ekkor egy informatikus segítségével a felvevő program
paramétereit sikerült beállítani az optimális szintre és így nem csak három
percnyi anyagot voltam képes felvenni, hanem akár huszonegy percnyit is. Ez
azért lényeges, mert azt figyelmen kívül hagytam, hogy a you tube oldalon külön
engedélyt, megerősítést kell kérnem, ha 15 percnél hosszabb videofelvételt
szeretnék közölni. Újabb akadályként ezt is leküzdöttem és megoszthattam végre
az anyagomat, amit idős embereknek szántam az internet megismertetéséhez.
Éppen nemrég egy másik
kurzus feladataként interjút készítettem egy nyugdíjas ápolónővel, aki már 12
éve nyugdíjas. Ő adta az ötletet, mert nagyon szeretne többet tudni a
számítógépről, az internetről. Azt mondta szívesen beiratkozna egy ilyen
tanfolyamra. Azóta már egyedüli „tanítványként” hozzám jár, és hasznos órákat
töltünk a számítógép előtt. Van már email fiókja, tudja használni a google
keresőt, sőt skypon beszélt is már távol élő rokonaival. Élvezem, hogy neki még
én is tudok újat mondani, és nagyon jó érzés látni az örömét, a rácsodálkozását
az új technikára, az információ új eszközére.
Tudom, hogy ez ugyanaz
az öröm, amit én átéltem a podcast elkészítésekor. Azzal is tisztában vagyok,
hogy ez sokaknak sokkal kézenfekvőbb, és nem megy ilyen „teljesítmény számba”.
Mégis azt gondoltam, hogy erről kellett most írnom, mert én minden eddigi
tudásomat így, autodidakta módon, informális tanulással szereztem az internet
használatáról. A motivációt természetesen most az információtudomány kurzus
követelménye adta, mert saját kútfőmből eszembe nem jutott volna ezzel
foglalkoznom.
Hálás vagyok, hogy
megismerhettem ezt a technikát. Pedagógusként, andragógusként, sőt
magánemberként is hasznát tudom venni a későbbiekben. Azóta sikerült letöltenem
az „xSplit Brodcaster” nevű programot is. A következő podcast előadásomat már
ezzel szeretném elkészíteni.
Kapcsolódó linkek:
Jó olvasni a bejegyzésedet, én is megküzdöttem a podcast készítés hasonló rejtelmeivel. Az meg, hogy egy nyugdíjas hölgynek ilyen lelkesen segítesz a digitális eszközök megismerésében dicséretes :D Érdekelne, hogy hogyan fogod hasznosítani az itt szerzett ismereteket az oktatásban.
VálaszTörlés