2013. március 28., csütörtök

Egy virtuális csoportfoglalkozás "henger nézete"



A Henger csoport összefoglalója a virtuális csoportfoglalkozásról

Téma: Digitális kompetencia, digitális állampolgárság
Csoporttagok: Korom Erik
                      Pákáné Szarka Magdolna


Amit a csoport elnevezéséről tudni illik:
„Hengerszerű test: Két egymással egybevágó és egymással párhuzamos (de nem egy síkon elhelyezkedő) síkidomból áll (ezek az alaplapok), amik azonos állásúak is, tehát egyszeri térbeli eltolással egymásba mozgathatóak. A két síkidom megfelelő pontjait összekötő szakaszok (amik párhuzamosak és azonos hosszúságúak az előbb említett eltolás vektorával) a test alkotói. Az alkotók összessége a palást. Az alaplapok és a palást alkotja a hengerszerű testet. . Henger: Olyan hengerszerű test, aminek az alaplapja kör.”
Érdekes a fent leírt definíciót a virtuális világra, és az ott jelen lévő csoporttagokra, avatárokra értelmezni - szerintem jó játék-, olvassa újra, és szemiotikailag ezzel a gondolattal értelmezze.

A digitális állampolgárság meghatározása:

„A digitális állampolgárság nem más, mint az online társadalomban való részvétel képessége, a napi szintű, szabályos és hatékony internethasználat. A technikai kompetenciákra és információs műveltségre épülő internethasználat hozza létre és formálja az online társadalmat, amelynek az offline társadalom számára megmutatkozó hasznosságai és előnyei közé sorolhatjuk a gazdasági lehetőségeket, a civil terület erősödését és az ide történő aktív bekapcsolódást, illetve a politikai közéletben való részvételt.”
Mossberger, K.,  Tolbert, J.C,  McNeal, S.R, 2008.

A digitális kompetencia aktív online tevékenységre épül. A 2013. március 25-i virtuális csoportfoglalkozás egészére jellemző volt ez a szemlélet. Három feladatot kaptunk, melyeket online kellett megoldani.
Elsőként be kellett jelentkeznünk egy oldalra, ahol fogalomtérképet kellett közösen létrehoznunk. 
Az oldal megtalálható:  www.mindmeister.com címen.

Miután sikeresen teljesítettük ezt az online feladatot, hogy bejelentkeztünk, elkezdhettük a fogalomtérkép megalkotását. A digitális kompetencia és a digitális állampolgárság fogalmak köré csoportosítottunk jobbnál- jobb meghatározásokat. Hogy milyen is lett az eredmény, azt a következő link megnyitásával lehet megtudni. 


A következő kérdést kapták a csoportok:
„Online eszközökkel támogatott tanulási környezetben milyen plusz
kompetenciákkal egészül ki a tanári kompetenciasor a hagyományos
osztálytermihez képest?
    Mi az, ami kibővül, és mivel?
    Mi az, ami háttérbe szorul?”

HENGER CSOPORT:
Háttérbe szorul a frontális munka, és a hagyományos
előadásmód, a személyes kapcsolat.

Előtérbe kerül a több csatornás információátadás. Kibővülnek a
lehetőségek. A tér nem korlátoz.
A leírtakat szóban egészítettük ki. Melyet csoporttársam Erik vállat a foglalkozáson.
Előtérbe kerül még:

 Nem csupán párbeszéd, folyamatos kommunikáció több platformon, és a folyamatos önképzés a változó, fejlődő, megújuló, kibővített tartalmú programok világában, valamint a személyes megtapasztalás támogatása, moderálás , a digitális úton történő kommunikáció miatt sokkal  gyorsabb.
Háttérbe szorul:
A tanár azonnali reakciója a hallgatók felé,  így fontos tartalmak veszhetnek el a párhuzamos beszéd megosztás alatt. Osztott a figyelem, ezért háttérbe kerül az egyén megnyilvánulására  történő azonnali reakció.
A megfelelő munkamegosztás, az egyenlő terhelés elve alapján ezt az írásbeli beszámolót pedig azért én készítettem a henger csoport munkájáról, a 2013. március 25-i virtuális foglalkozásról, mert Erik szóban nyilvánult meg az online foglalkozáson.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése