2013. március 25., hétfő



Digitális kompetencia, digitális állampolgárság - Kocka csoport

3. virtuális csoportfoglalkozás - 2013.03.25.


A ma este tartott Second Life óra alkalmával kisebb csoportokat alkottunk a Virtuális-Egyetem Kávéházában. A csoportmunka keretében az egy asztalhoz ülők közösen dolgoztak. Bot Krisztina, Kamjén Brigitta és Takács Anita alkottuk a Kocka-csoportot.
 
Az órát Ollé tanár úr nyitotta meg (a technikai problémák megoldása után) és ismertette az óra felépítését.
Az első feladat egy online fogalomtérkép szerkesztése volt a www.mindmeister.com-on, mellyel mindannyian akkor ismerkedtünk meg. A közös felületre mindenki kapott egy e-mailes meghívót és ezután elindulhatott a fogalomtérkép középpontjában álló téma kiegészítése. Az oldal érdekessége, hogy egyszerre láthattuk a résztvevők alkotását és arra azonnal reflektálhattunk is ezen a digitális “plakáton”.


Fogalomtérkép elérhetősége
A második feladat egy közös Google dokumentum szerkesztése volt, melyben minden csoportnak a feltett kérdésekre kellett válaszolnia. A feladatot és a megoldást alább olvashatjátok:
Online eszközökkel támogatott tanulási környezetben milyen plusz kompetenciákkal egészül ki a tanári kompetenciasor a hagyományos osztálytermihez képest?


  • mi az, ami kibővül, és mivel?
  • mi az, ami háttérbe szorul?


KOCKA CSOPORT:

bővül:

- A tanár a csoport mellett egyénileg is foglalkozik a tanulókkal.
- Több tanulástámogatást szükséges nyújtani a tanulóknak, módszertani ismereteket kell átadni.
- A tanár digitális kompetenciái előtérbe kerülnek, hogy képes-e használni az őt körülvevő eszközöket. A tanárnak egyfajta modellnek kell lennie, példát kell mutatnia, hogy az eszközöket hogyan, miképpen kell használni.
- A tanárnak ismernie és tudnia kell használni a rendelkezésre álló eszközöket.
- a digitális eszközök használatával új kompetenciák kerülnek előtérbe;
- A tanuló tanulását, kvalitásait és azok fejlődését, fejlesztését támogassa, inspirálja.
- személyre szabott oktatás lehet,
- Kisebb hierarchia alakul ki az oktató és a hallgató között, mivel az oktató az óra gördülékeny működéséhez folyamatos technikai segítséget nyújt.
- az információ átadás nő
háttérbe szorul:
- az előadásmód nem játszik fontos szerepet, az online tér önmagában szemléltető
- a személyes kontaktus,
- hagyományos oktatási eszközöket kevésbé használ az oktató
- a metakommunikáció, amennyiben olyan eszköz használata folyik, mely ezeket nem közvetíti


Az óra utolsó feladataként minden csoportból egy személynek be kellet mutatnia röviden szóban a közös jegyzetelés eredményét.
Az óra igazán izgalmas és új ismeretekkel gazdagított bennünket. Azt tapasztaltuk, hogy a többiek is nagyon interaktívan és nyitottan álltak a feladatokhoz. Mi nagyon élveztük az órát és alig várjuk a következő foglalkozást :) Reméljük, hogy a többiek is azonos véleményen vannak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése