2013. március 26., kedd


Digitális kompetencia, digitális állampolgárság 2013.03.25. Second Life csoportfoglalkozás


A Gömb Csoport jelenti
Mottó: "A digitális állampolgár olyan sokoldalú, hogy az már gömb."

A Second Life különítmény hétfőn este összeszedte minden erejét, hogy a MindMap segítségével együtt megrajzolja azt a sejthalmazt, amely összességében alkotja a digitális állampolgárt, a maga különleges kompetenciáival együtt. 
Az összegyűjtött tulajdonságok, kompetenciák fő-, és alrendszerekre bontását, összefüggéseinek magrajzolását nehezítette a párhozamos munka, ami nagy fokú koncentrációt igényelt a résztvevőktől. A 20 percen brainstorming eredménye egy meg nem nevezett SWOT analízis, hiszen a digitális állampolgár erősségeit (digitális tanulás, elektronikus média használata, aktív értelmiségi szerep, naprakész ismeretek) és gyengeségeit (félelmek, szabályok ismerete és betartása) is felsorakoztattuk, nem beszélve a digitális biztonságról, mint fenyegetettségről és a legnagyobb csoportról, a lehetőségek kimeríthetetlen soráról. Lásd a képen:
Digitális_kompetencia,_digitális_állampolgárság.jpg

http://www.mindmeister.com/274678915    

Deduktív módszerrel élve második, kiscsoportos feladatunkon keresztül azokat a kompetenciákat kerestük, amelyek újonnan megjelennek azoknál a tanároknál, akik online környezetben tanítanak a face-to-face előadással szemben. Az ilyen tanároktól alapvetően elvárható az online eszközök ismerete, azok megismertetésére való képesség és a párhozamosan, több platformon való moderáció, azaz a folyamatos multitasking. Ez persze a jéghegy csúcsa, az alapok a gyors reagálásból, a problémamegoldó képességből és az online eszközök kreatív kombinálásából tevődnek össze. A hagyományos oktatási formával szemben némi hátrányt is szenvedhet a hallgató, amikor nem látja az oktatót és/vagy a társait és akaratlanul párhuzamos kommunikációba csöppen, mely zajban értékes információk veszhetnek el és késhetnek, vagy el is maradhatnak a közvetlen reakciók. Ez az oktatási típus alapvetően nem kedvez a digitális kompetenciaszint alapján heterogén csoportoknak, mert úgy gátolja a gyors haladást, mint Féllábú Pistike a váltófutó csapatot.

Gömb csapat tagjai:
Pipó Zsuzsa
Nagyné Kalina Andrea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése